ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az Általános Szolgáltatási Feltételek („ÁSZF”) tartalmazzák Ecopro Értékteremtő Megoldások Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 2459 Rácalmás, Somogyi Béla utca 62., adószám: 32544279-1-07), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

A szolgáltató neve:Ecopro Értékteremtő Megoldások Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely:2459 Rácalmás, Somogyi Béla utca 62.
Telephely:2459 Rácalmás, Somogyi Béla utca 62.
Webcím:masnika.hu
Kapcsolattartás:e-mail
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe:info@masnika.hu
Adószám:32544279-2-07
Statisztikai szám:32544279-4724-113-07
A szerződés nyelve:magyar

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről Fulfillment szolgáltatás webshopok számára szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.1. Az ÁSZF hatálya és elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit. A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.

2.2 A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

2.3 Árak
Az árak forintban értendők. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.

3.1. A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető az Adatvédelem menüpontban vagy a következő oldalon: https://aruhaz.masnika.hu/Privacy

4.1. A Rendelések menüpontban elérhető termékek csak online rendelhetőek. Tartalmazzák a csomagolás díját. A termékeket kizárólag az átvételi időben személyesen a megadott címen lehet átvenni.

A rendelési felület nem tartalmaz kosarat, amit a hagyományos webáruházakban megszokhattunk. A lehető legegyszerűbbre terveztük a kezelőfelületet.

5.1. A rendeléshez regisztráció és a számlázási adatok megadása szükséges.
5.2. A Rendelés menüpontban található átvételi időszak kiválasztása után megjelenik az adott nap elérhető termékek listája csoportosítva termékkategóriánként.
5.3. A választott termék kártyáján található legördülő menüben a kívánt darabszámot ki kell választani.
5.4. A "Rendelés" gombra kattintva a rendszer feldolgozza a rendelést. Sikeres rendelés esetén a regisztrációkor megadott e-mail címre üzenet érkezik a rendelési és átvételi adatokkal.
5.5. A rendelés módosítása a rendelési időszak végéig megtehető, a rendszer ilyenkor újból kiértékeli a kiválasztott termékek mennyiségét.
5.6. A limitek túllépésekor piros hátterű hibaüzenet tájékoztat - a rendelés ilyenkor nem történt meg.
5.7. A rendszerben az adott átvételi naphoz (azaz rendelési időszakhoz), tartozó mennyiségek a mérvadóak, többszöri rendelés elküldés nem jár a termékek halmozódásával. A küldött e-mail(ek)ben is az éppen aktuális állapotot küldi a rendszer.


A rendelések csak a Rendelés menüpontban adhatók le, más csatornán nem fogadunk rendeléseket.

6.1. Felhasználó a megrendelés elküldését követően e-mail-ben visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

6.2. Fenntartjuk jogunkat a szállítástól való elállásra, ha a Szolgáltatásunkat azért nem tudjuk teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére. Ilyen esetben erről tájékoztatjuk Önt és a megfizetett vételárat visszatérítjük, vagy – az Ön nyilatkozata szerint – más megrendelésébe beszámítjuk.

6.3. A megrendelt termékeket kizárólag személyesen lehet átvenni a telephelyen.

7.1. Felhasználót a Szolgáltatóval szemben elállási jog nem illeti meg, tekintettel arra, hogy a vonatkozó jogszabályok értelmében nem illeti meg az elállási jog fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, illetve olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

9.1. Az Ön írásbeli panaszát 30 napon belül írásban megválaszoljuk. Amennyiben panaszát elutasítjuk, ezt mindenképp kellő részletességgel megindokoljuk Önnek. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, annak érdekében, hogy az ellenőrző hatóságoknak a hatóság kérésére bemutathassuk.

9.2. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

2016. i) Fogyasztóként panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz: a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

2017. ii) Fogyasztóként panasz esetén lehetősége van továbbá békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. Fogyasztóként panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki. Amennyiben Ön panasza esetén nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztóként a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • i) az eljáró bíróságot;
  • ii) a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • iii) az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • iv) azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • v) a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik. A Szolgáltatással kapcsolatos elektronikus hirdetésekkel kapcsolatosan a Felhasználó a hírközlési hatóság eljárását kezdeményezheti. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hivatalának elérhetőségei: levélcím, 1525 Budapest, Pf., 75; http://nmhh.hu

10.1. Vis maiornak minősül minden olyan rendkívüli, a szerződés létrejötte után bekövetkező, annak teljesítését lehetetlenné tevő esemény, amelyet szerződő felek nem láthattak előre, és nem háríthattak el, és amely nem vezethető vissza egyik fél felróható magatartására sem. Ilyen események lehetnek különösen: szükségállapot, sztrájk, háború, forradalom, terrorista cselekmények, természeti katasztrófa, tűzvész, árvíz, járvány, karantén korlátozások, szállítási embargó stb. Vis maior esetén mindkét fél mentesül a szerződés teljesítésének kötelezettsége alól.

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételek bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételek alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az Általános Szerződési Feltételek valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.